Obszary dostępności
Dostępność architektoniczna
- Siedziba Stowarzyszenia „CREP” znajduje się w Pasłęku przy Pl. Św. Wojciecha 3, w budynku dostosowanym do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (wejście bez barier, dostępna toaleta, podjazd, szerokie drzwi, winda).
- Na przeciwko budynku na parkingu znajduje się miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- Przed głównymi drzwiami znajduje się domofon oraz tabliczka z informacją o nazwie firmy.
- Osoby poruszające się na wózku maja możliwość wjazdu do budynku poprzez boczny podjazd i boczne drzwi które mają szerokość większą niż 90 cm.,
- Po wejściu znajdujemy się na poziomie 0, gdzie na pozostałe poziomy możemy przemieścić się windą. O dokładnym rozmieszczeniu pomieszczeń dowiemy się od upoważnionego pracownika, do którego obowiązków należy udzielanie informacji klientom. Pokierowanie do odpowiedniego gabinetu, w którym załatwi sprawę która go interesuje. W razie potrzeby pracownik zejdzie do sali szkoleniowej w celu załatwienia sprawy z klientem.
- W budynku znajduje się pętla indukcyjna przenośna.
- W budynku na poziomie -1 znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnościami. Wyposażona jest w odpowiednie uchwyty i system przywoływaczy do WC.
- Do budynku można wejść z psem asystującym.
- W firmie istnieje Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego w której opisane zostały zasady postepowania w razie ewakuacji także osób z niepełnosprawnościami.
- W przypadku planowanych spotkań lub wydarzeń w innych lokalizacjach, Stowarzyszenie „CREP” każdorazowo zapewnia dostępność lub organizuje alternatywną formę uczestnictwa (np. online, telefonicznie).
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
- Informacje udostępniane są w sposób zrozumiały, zgodny z zasadami prostego języka.
- Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego – po uprzednim zgłoszeniu co najmniej 3 dni robocze przed planowanym kontaktem.
- Osoby niesłyszące lub z trudnością mowy mogą kontaktować się mailowo pytania@screp.pl lub przez SMS pod numerem 722-121-509.
- Na życzenie dokumenty mogą być przygotowane w formacie dostępności cyfrowej (np. powiększony druk, plik tekstowy, wersja audio).
Dostępność cyfrowa
Twórcy, redaktorzy i autorzy naszego serwisu dokładają wszelkich starań, aby wszystkie strony spełniały wszystkie wymagania WCAG 2.1 na poziomie AA.
Wydawca i redakcja serwisu w swoim działaniu kierują się także postanowieniami Konwencji Praw Osób Niepełnosprawnych ONZ.
Na stronie www.screp.pl jest wprowadzona wtyczka odpowiedzialna za dostosowanie strony dla osób z niepełnosprawnościami.
Możliwe na stronie jest ustawienie takich opcji:
- Większy tekst,
- Większa wysokość linii,
- Wyrównanie tekstu,
- Czytelna czcionka,
- Odcień szarości,
- Kontrast,
- Struktura strony,
- Maska czytania,
- Ukryj obrazy,
- Wstrzymaj animacje,
- Kontur fokusu,
- Podświetl linki.
Zgłaszanie potrzeb
- Osoba ze szczególnymi potrzebami może zgłosić potrzebę zapewnienia dostępności:
- telefonicznie: 55 248-10-91
- mailowo: pytania@screp.pl
- osobiście w siedzibie Stowarzyszenia „CREP” Pasłęk, Pl. Św. Wojciecha 3
- Zgłoszenie powinno zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy,
- opis potrzeby,
- proponowaną formę udostępnienia (jeśli dotyczy).
- Stowarzyszenia „CREP” podejmuje działania w terminie do 7 dni roboczych od daty zgłoszenia. W przypadku braku możliwości realizacji wnioskowanej formy, zaproponuje rozwiązanie alternatywne.
Deklaracja dostępności Serwisu Stowarzyszenie „Centrum Rozwoju Ekonomicznego Pasłęka”
Stowarzyszenie „Centrum Rozwoju Ekonomicznego Pasłęka” zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej www.screp.pl zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Stowarzyszenia „Centrum Rozwoju Ekonomicznego Pasłęka”.
Informacje zwrotne
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt mailowy pytania@screp.pl , telefoniczny 722-121-509 lub wysyłając sms na numer 722-121-509.
W taki sam sposób można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych np. odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
W zgłoszeniu podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony, na której jest niedostępny element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłyby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki – poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, w którym poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do Prezesa Zarządu Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON). Sprawdź, gdzie znajdują się biuro PFRON i oddziały PFRON.
Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań, które są związane z dostępnością cyfrową, możesz zgłosić je do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Chcemy, aby każdy, kto odwiedza nasz serwis, czuł się serdecznie przyjęty i w pełni usatysfakcjonowany.
Materiały: