od dnia 30.05.2018r. należy przedstawić oświadczenie o preferowanej przez Uczestnika projektu formie zabezpieczenia wraz z niezbędnymi załącznikami przypisanymi do określonej formy zabezpieczenia.
Forma dostarczenia:
Dokumenty należy dostarczyć osobiście
Oświadczenie o preferowanej przez Uczestnika projektu formie zabezpieczenia wraz z dodatkowymi załącznikami
Przypominamy, że zgodnie z regulaminem projektu Uczestnicy projektu, którym została przyznana dotacja inwestycyjna zobowiązani są wybrać dwie formy zabezpieczeń (zgodnie z regulaminem projektu § 10 ust. 9) tj.:
- Weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową i/lub poręczeniem wekslowym (aval) – OBLIGATORYJNIE KAŻDY Z UCZESTNIKÓW PROJEKTU
- Poręczenie osoby fizycznej (1 lub 2 osoby – zgodnie z zapisami w § 10 ust. 9 pkt b
- Ustanowienie hipoteki na lokalu usługowym / nie mieszkalnym
- Blokada rachunku bankowego
Stowarzyszenie „CREP” ma prawo niezaakceptowania wybranych przez Uczestnika projektu form zabezpieczeń i przedstawienia innych form, które uznane zostaną za ostateczne. Niezaakceptowanie zabezpieczenia może nastąpić w przypadku, gdy wybrana forma zabezpieczenia nie pokrywa w całości zobowiązań (przyznanej dotacji). W tym przypadku Stowarzyszenie „CREP” ma prawo zaproponować dodatkowe zabezpieczenie z w/w katalogu.
Ważne informacje w przypadku wyboru następujących form:
Weksel in blanco – wystarczy informacja w zał. nr 1 o wyborze tej formy (dokument będzie dostępny w Stowarzyszeniu w trakcie podpisania umowy i wypełniany na miejscu)
Poręczenie osoby fizycznej – w przypadku wyboru tej formy należy:
1. W załączniku nr 1 wpisać nazwiska osób, które będą poręczycielami,
2. Kwestionariusz poręczyciela i małżonka
3. Przedłożyć zaświadczenie z zakładu pracy poręczyciela o średnich zarobkach za ostatnie 3 miesiące.
4. Przedłożyć upoważnienie do sprawdzenia poręczyciela/li i ich małżonków w systemie
Infomonitor i KRD
Dokumenty od poręczyciela (emeryt):
– kserokopia waloryzacji emerytury
– kserokopia dowodu osobistego poręczyciela i współmałżonka (bądź np. akt rozdzielności majątkowej, akt zgonu czy inny dokument),
– kwestionariusz poręczyciela i małżonka (w załączeniu)
– upoważnienie konsumenta poręczyciel i małżonek (w załączeniu)
– ostatni przelew na konto emerytury
Dokumenty od poręczyciela (rencista):
– kserokopia waloryzacji renty
– kserokopia dowodu osobistego poręczyciela i współmałżonka (bądź np. akt rozdzielności majątkowej, akt zgonu czy inny dokument),
– kwestionariusz poręczyciela i małżonka
– upoważnienie konsumenta poręczyciel i małżonek
– ostatni przelew na konto renty
– kserokopia legitymacji rencisty/decyzja o przyznaniu renty
Dokumenty od poręczyciela (pracujący-umowa o pracę):
– zaświadczenie o dochodach z pracy na druku Stowarzyszenia „CREP”
– kserokopia dowodu osobistego poręczyciela i współmałżonka (bądź np. akt rozdzielności majątkowej, akt zgonu czy inny dokument),
– kwestionariusz poręczyciela i małżonka (w załączeniu)
– upoważnienie konsumenta poręczyciel i małżonek (w załączeniu)
Dokumenty od poręczyciela (rolnik – minimum 15 hektarów ziemi):
– zaświadczenie z Urzędu Gminy o hektarach przeliczeniowych (oryginał)
– zaświadczenie z KRUS-u o niezaleganiu (oryginał),
– kserokopia dowodu osobistego poręczyciela i współmałżonka (bądź np. akt rozdzielności majątkowej, akt zgonu czy inny dokument),
– kwestionariusz poręczyciela i małżonka (w załączeniu)
– upoważnienie konsumenta poręczyciel i małżonek (w załączeniu)
– upoważnienie przedsiębiorcy (w załączeniu)
Jeśli poręczycielem ma być osoba prowadząca działalność gospodarczą wówczas należy dostarczyć następujące dokumenty:
– Wpis do ewidencji działalności gospodarczej wydruk z CEIDG
– zaświadczenia z ZUS o niezaleganiu ze składkami (oryginał) – ważne 30 dni,
– zaświadczenia z Urzędu Skarbowego o niezaleganiu (oryginał) – ważne 30 dni,
– pit roczny za ostatni rok z potwierdzeniem złożenia,
– kserokopia dowodu osobistego poręczyciela i współmałżonka (bądź np. akt rozdzielności majątkowej, akt zgonu czy inny dokument)
– upoważnienie konsumenta poręczyciel i małżonek(w załączeniu)
– upoważnienie przedsiębiorcy (w załączeniu)
– kwestionariusz poręczyciela i małżonka (w załączeniu)
– podsumowanie przychodów za bieżący okres, od początku bieżącego roku
Ważna informacja- PORĘCZYCIEL I JEGO WSPÓŁMAŁŻONEK BĘDĄ ZOBOWIĄZANI DO OSOBISTEGO WSTAWIENNICTWA NA PODPISANIE UMOWY
ustanowienie hipoteki – należy przedstawić dokumenty potwierdzające własność oraz informację, iż hipoteka nie jest obciążona innymi zabezpieczeniami
Blokada rachunku bankowego – należy podać kwotę na jaką będzie zrobiona blokada rachunku bankowego i nazwę banku.
UWAGA!!!! Wymienione niżej dokumenty należy złożyć w
Stowarzyszeniu „CREP” w 2 egzemplarzach:
1. Aktualny Harmonogram rzeczowo – finansowy inwestycji – Załącznik nr 1 do biznes planu zgodny z zaakceptowaną kwotą wydatków kwalifikowalnych wymienionych w piśmie informującym o wynikach oceny oraz kwotą wkładu własnego (wersja papierowa).
Ważne!! Harmonogram składają wszyscy Uczestnicy Projektu, gdyż niezbędne jest dokonanie zmian w harmonogramie dotyczące miesięcy ponoszenia wydatków.
2. aktualną sekcję D-1 biznes planu zgodną z zaakceptowaną kwotą wydatków kwalifikowalnych wymienionych w piśmie oraz specyfikacją techniczną sprzętów.
3. oświadczenia o nieotrzymaniu innej pomocy dotyczącej tych samych kosztów kwalifikowanych
4. wydruk z centralnej ewidencji działalności gospodarczej
5. wydruk z rejestru REGON
6. dokument potwierdzający nadanie numeru NIP – kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem
7. deklaracje ZUS (zgłoszenie) – kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem
8. umowa z bankiem (1 strona zawierająca dane oraz nr rachunku) – kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem oraz oświadczenie o posiadanym rachunku bankowym
9. Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Informujemy, iż należy ZAŁOŻYĆ firmę do 10.06.2018r., natomiast data rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej nie może być późniejsza niż 15.06.2018r.
Etap III – przygotowanie i podpisanie umowy
Po weryfikacji w/w dokumentów zostanie sporządzona umowa, a Uczestnik projektu zostanie zaproszony na podpisanie umowy.
Z każdym Uczestnikiem projektu zostanie ustalony termin podpisania umowy, telefonicznie z kilkudniowym wyprzedzeniem.
Ważna informacja – na podpisanie umowy musi się zgłosić:
1. Uczestnik projektu
2. Małżonek Uczestnika Projektu (jeżeli UP jest w związku małżeńskim i nie posiada rozdzielności majątkowej – w celu wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania)
3. Poręczyciel – w przypadku wybrania zabezpieczenia dotacji w formie poręczenia osób fizycznych
4. Małżonek poręczyciela (jeżeli Poręczyciel jest w związku małżeńskim i nie posiada rozdzielności majątkowej – w celu wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania)
Poręczyciele i małżonkowie muszą się zgłosić osobiście w dniu podpisania umowy.
Na podpisanie umowy należy zabrać:
1. pieczątkę firmową,
2. dowody osobiste wszystkich osób.
Uwaga! Zgodnie z regulaminem projektu Uczestnik projektu zobowiązany będzie w terminie 3 miesięcy od daty podpisania Umowy ponieść wydatki inwestycyjne.